Landal GreenParks

vrijdag 10 oktober 2014

‘Ik wilde veel verder gaan' , N-VA-voorzitter Bart De Wever : De Tijd

De linkse oppositie en de vakbonden zetten de plannen van de regering-Michel weg als sociale horror. Maar als het van N-VA-voorzitter Bart De Wever afhing, was er nog veel drastischer hervormd. ‘Ik had nog veel verder willen gaan in de arbeidsmarkthervormingen’, zegt hij. De Wever heeft naar eigen zeggen niet harder doorgedrukt op het vlak van arbeidsmarkt omdat hij een grote pensioenhervorming in de wacht wilde slepen. ‘Dat was belangrijker’, aldus de N-VA-voorzitter. De regering-Michel heeft beslist dat de wettelijke pensioenleeftijd tegen 2030 op 67 jaar komt te liggen en dat de voorwaarden voor het vervroegd pensioen worden verstrengd. ‘Als we niets doen aan de pensioenen, gaan we door de meeruitgaven voor pensioenen op termijn naar een schuldgraad van meer dan 400 procent', klinkt het ter verantwoording. 'Dat voorkomen we en in die zin vind ik het niet erg om een tomaat naar mijn hoofd te krijgen van een of andere oververhitte Rudy De Leeuw.’

‘Ik wilde veel verder gaan': De Tijd
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Familus - 149 euro korting
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Landal GreenParks