Zenito vernam dat de ministerraad afgelopen vrijdag instemde met de verhoging van het minimumpensioen voor zelfstandigen. Het minimumpensioen stijgt met 2,11 % of 2,37 %, afhankelijk van het feit of u een gezinspensioen dan wel een pensioen als alleenstaande geniet.
Deze stijging van het minimumpensioen kadert in de jaarlijkse welvaartsaanpassingen zoals afgesproken in het generatiepact. Deze stijging houdt aan de huidige index de volgende wijzigingen in:
Opgelet, de bovenstaande bedragen hebben betrekking op een zelfstandige met een volledige loopbaan van 45 jaar.
Deze stijging van het minimumpensioen kadert in de jaarlijkse welvaartsaanpassingen zoals afgesproken in het generatiepact. Deze stijging houdt aan de huidige index de volgende wijzigingen in:
- Het minimumpensioen als alleenstaande stijgt van € 964,55 naar € 1 007,14 per maand.
- Het minimum gezinspensioen stijgt van € 1 258,13 naar € 1 310,14 per maand.
Opgelet, de bovenstaande bedragen hebben betrekking op een zelfstandige met een volledige loopbaan van 45 jaar.