dinsdag 2 februari 2010

Wist je dat ? Bereken je (extra)pensioen en andere via de rekenmodules


Op de Pensiontalk website (rechterkolom) worden er verschillende rekenmodules aangeboden (door Triview). Deze rekenmodules zijn :
  • Bruto netto loon : bereken je bruto naar nettoloon of omgekeerd
  • Toekomstig pensioen : bereken (schat) je toekomstig (wettelijk) pensioen
  • Extra pensioen : bereken (schat) je extralegaal pensioen (*)
  • Inflatieberekening : hoeveel is mijn geld straks nog waard ?
  • Rendement pensioenspaarplan  : schat het rendement van uw pensioenspaarplan.
(*) Concreet geeft de planner een antwoord op de volgende 2 vragen :
1. Indien ik bovenop mijn pensioen een extra inkomen wil, over hoeveel kapitaal moet ik dan beschikken op mijn pensioenleeftijd.
2. Hoeveel moet ik eventueel maandelijks sparen om dit kapitaal op te bouwen.
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :