Landal GreenParks

vrijdag 28 augustus 2015

Hoeveel belasting zal ik betalen op mijn aanvullend pensioen... - De Standaard

Ik heb gelezen dat de eindbelasting op het aanvullend pensioenkapitaal gekoppeld is aan de leeftijd waarop het pensioen wordt opgenomen. Vanaf de minimumleeftijd voor het vervroegd pensioen (62 jaar) wordt het ‘normale’ tarief van 16,5 procent toegepast. Maar voor opnames op 60 of 61 jaar geldt een boetetarief van 20 of 18 procent. Omdat ik nog onder de overgangsregeling voor lange carrières val, kan ik al op 60 jaar met vervroegd pensioen gaan. Geldt die 16,5 procent dan ook voor mij? Ik las ook dat het gunsttarief van 10 procent wordt toegepast voor wie tot zijn 65ste effectief actief is gebleven. Kom ik daar als werkzoekende van 65 jaar ook voor in aanmerking?

Hoeveel belasting zal ik betalen op mijn aanvullend pensioen... - De Standaard
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Familus - 149 euro korting
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Landal GreenParks