Landal GreenParks

maandag 15 december 2014

Is pensioensparen nog fiscaal aftrekbaar na 64 jaar? - De Standaard

Op het internet heb ik gelezen dat het toegelaten is om verder aan pensioensparen te doen nadat men 64 jaar is geworden, maar dat dat niet langer fiscaal aftrekbaar is. Daarom heb ik voor mijn 64ste verjaardag een levensverzekering afgesloten in het kader van het langetermijnsparen bij een andere financiële instelling (K…) die wel fiscaal aftrekbaar is. Nu stuurt mijn bank (B…) - waar mijn ‘oude’ contract voor pensioensparen loopt – me toch een vervaldagbericht. Op mijn vraag over de fiscale behandeling van de gevraagde storting voor pensioensparen, antwoordt de bank (B…) dat dit wel aftrekbaar blijft. Wie heeft er nu gelijk? En als ze allebei gelijk hebben: zijn het oude contract pensioensparen (bij B…) en het nieuwe contract langetermijnsparen (bij K…) dan cumuleerbaar voor de fiscale aftrek.?

Is pensioensparen nog fiscaal aftrekbaar na 64 jaar? - De Standaard


Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Familus - 149 euro korting
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Landal GreenParks