Landal GreenParks

dinsdag 7 juli 2009

Imagoschade kost AG titel beste verzekeraar


Dat blijkt uit de tweejaarlijkse enquête die consultant AT Kearney uitvoerde bij de Belgische verzekeringsmakelaars. De rondvraag vond plaats in maart en april van dit jaar. Er namen 345 makelaars aan deel.

Via de enquête meet AT Kearney de tevredenheid van de makelaars over de Belgische verzekeringsmaatschappijen. Bij de vorige editie, in 2007, stond Fortis AG nog bovenaan de rangschikking bij zowel schadeverzekeringen als individuele levensverzekeringen.

Dit jaar valt Fortis AG in beide rangschikkingen een plaats terug. Mercator is nu de beste bij de schadeverzekeringen; Cardif, een dochter van BNP Paribas, scoort het best bij de individuele levensverzekeringen.

Fortis AG verliest de leidersplaats als gevolg van een slechtere score voor zijn imago, stelt Peter Van den Brande van AT Kearney. In schadeverzekeringen had Fortis AG bij de vorige enquêtes nog het beste imago van de sector. Dit jaar zakt de verzekeraar naar de achtste plaats.

De imagoschade als gevolg van de naam ‘Fortis’ bracht de verzekeringsmaatschappij ertoe zichzelf eind vorige maand om te dopen tot ‘AG Insurance’. AG Insurance is voor 75 procent in handen van de Fortis-holding en voor 25 procent van BNP Paribas Fortis.
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij :
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Familus - 149 euro korting
Jobaanbiedingen mogelijk dankzij : Landal GreenParks